Dinamik bir süreç olan tıp eğitiminin ilk üç döneminde entegre eğitim modelini uygulayan fakültemiz
ilk günlerden itibaren temel eğitimin yanı sıra multidisipliner uygulamalar ile öğrencilerimizi
hekimliğe hazırlamayı ilke edinmiştir.
2016-2017 eğitim yılından itibaren hayata geçirilen entegre eğitim sistemimizde uygulamaya alınan
“entegre oturumlar” ve “olgu sunumları” programın zenginleştirmesini sağlamanın ötesinde sistem
temelli eğitim modelinde temel tıp bilgilerinin klinik uygulamalar ile ilişkilendirilmesini sağlayan
önemli uygulamalardır.
Modern eğitimin etkin bir modelini oluşturan Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) II. ve III. Dönem
öğrencilerinin aktif olarak kazandıkları temel bilgilerini hastalıklar ile bağdaştırmalarını sağlamayı
hedeflemektedir.
Dönem III programında farklı disiplinlerden gelen konunun uzmanları ile yapılan “çalıştay”lar
öğrencilerin de aktif olarak tartışmaya katılmasının sağlandığı interaktif öğrenme modeli olarak yer
almaktadır.
Klinik dönem olan 4. ve 5. sınıflarda uygulanan stajlarda yoğun klinik derslerin yanı sıra üniversite
hastanelerimizde klinik eğitimler verilmektedir. Klinik stajlardaki öğrenciler Tıp Fakültesi’nin
deneyimli öğretim üyelerinden birebir eğitim alma şansına sahiptirler.
Demiroğlu Bilim Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tıp eğitim programı dışında haftanın üç günü bilimsel
toplantılar yapılmaktadır. Bu bilimsel toplantıları öğretim üyelerinin verdiği konferanslar, olgu
tartışmaları ve öğrencilerin sunduğu olgu analizleri oluşturmaktadır. Bu bilimsel toplantılar sayesinde
en güncel bilgilerin öğretim üyeleri ve öğrenciler tarafından tartışılması mümkün olmaktadır.